lördag, oktober 30, 2004

E-post och annat trixande

Efter ett tips från Alicio har jag nu ordnat med ett javascript så ni kan skicka en rad med e-post till mig. Länken finns i högra marginalen.
Det förra lilla "hacket" gjorde inte riktigt den nytta jag hade hoppats - det var att genom CSS reversera bokstäverna så att de såg ut som de stod i rätt ordning men i själva verket stod baklänges i koden, så att spamrobotar inte skulle få rätt adress med sig. Dock råkade man ut för det även då man markerade texten och klipp-och-klistrade den.

Min vanliga engelska blogg har varit nere under hela dagen, och jag vet inte om det håller på att fixas något med servern den ligger på (troligtvis görs det, men jag har inte fått nåt svar på mejlet än). Det verkar påverka de sidor som använder cgi/php och andra script. Vi får väl hoppas på att det ordnar sig snart, jag som just börjat piffa upp det grafiska där...

[Uppdatering 1/11 kl 03:44]:
Efter att Strang's Blog fick vara online i tolv korta timmar så verkar webbservern fått hicka igen och avger Access forbidden. Troligen har den av någon anledning tappat sina kerberosbiljetter igen. Lite smått irriterande är det ju, men inte så mycket jag kan göra något åt. Vi får väl hoppas att det ordnar sig imorgon förmiddag.