lördag, oktober 02, 2004

Fredagsfyran v.40 -04

Denna veckas fredagsfyran står Carina för.

1. Har du något favoritcitat som vägledning i livet?
Med min ständigt realistiska syn på livet så gillar jag citat som "Shit happens" och "Life's a bitch and then you die". Nu kanske ni tycker att de inte är speciella positiva, men jag ser det snarare som att det är en uppmaning att inte ta nåt för givet. Och när nåt väl skiter sig så finns det alltid en väg ut.
Nu är det ju inte så att jag slaviskt följer dessa, men det är nog trots allt något jag yttrar med jämna mellanrum.

2. Vilket är ditt absoluta hat-citat?
Jag kan nog inte direkt påstå att jag hatar något speciellt citat. Citat jag inte gillar brukar jag inte direkt memorera eftersom jag inte använder dessa speciellt frekvent. Jag ogillar däremot floskler och annat skitsnack.

3. Har du själv sagt något som blivit ett citat använt av andra?
Mig veterligen har jag nog inte myntat några uttryck. Om det är nån därute som trots allt citerar något jag yttrat så är ni mer än välkomna att lämna en kommentar här...
När jag var liten så kom jag på ett eget ord för bil - grumma. Närmare än så tror jag inte jag kommit som stor uttrycksmyntare.

4. Har någon annan sagt något som du själv tagit till dig och citerar?
På denna fråga får jag nog passa. Omedvetet snappar man säkert upp något andra sagt.