torsdag, november 04, 2004

Bostream försvinner

Jaha, då inträffar det som man kunde förväntat sig av samgåendet mellan B2 och Bostream: att Bostream helt sonika avvecklas. Nu ska de renodla tjänsteutbudet och enbart erbjuda en sorts DSL-tjänst. Upp till 24 Mbps för 399 kr per månad.

Det är ju iofs bra, men frågan är vad som händer de existerande kunderna (som inkluderar mig)? Just nu har jag 2.5Mbps/768kbps och ser gärna att en uppgradering utförs. Visserligen kan jag nog inte förvänta mig fantasihastigheterna de erbjuder - mestadels för att jag inte bor i min telestation :). Vad jag förstod av första informationen tidigare i höstas så skulle vi existerande kunder med Xstream blir uppgraderade till nåt 4/1 Mbps-abonnemang. Hoppas att det sker något snart, och att de kanske informerar oss kunder någon gång. Bara jag får behålla mitt fasta IP, så är jag nöjd.