söndag, november 14, 2004

Femman v. 46 -04

Upptäckte att det startats ett söndagspyssel för att komplettera fredagsfyran. Senaste fredagsfyran hoppade jag över - det har varit så mycket metabloggande på sistone, så det får bli nya tag till nästa fredag i stället. Femman heter denna nya företeelse.

1. Vilken artist/grupp har du flest skivor av i din skivsamling?
Soundtrack of Our Lives och Live i dött lopp.

2. Vilken författare har du flest böcker av i din bokhylla?
James Ellroy. Mest i engelsk pocket.

3. Vilken typ av film har du mest av i din DVD/videosamling?
Jag har nog bara en egen film - VHS-boxen av Star Wars signerad av David Prowse. Jag ser inte riktigt nyttan i att spendera pengar på nåt jag njuter av högst två gånger, så jag köper inga filmer.

4. Vilken typ av foton har du mest av i ditt fotoalbum?
Miljöbilder. Särskilt urbana sådana - jag älskar bilder på vackra byggnader och arkitektur i allmänhet.

5. Vilken sorts publikation finns det mest av i din pappersinsamling?
Den enda publikation av något slag jag prenumererar på är Dagens Nyheter.