fredag, november 19, 2004

Fredagsfyran v. 47 -04

Veckans fredagsfyran kommer från Jerry och handlar om det paranormala.

1. Tror du på ett liv efter detta?
Nej.

2. Har du själv varit med om något du inte kan förklara med förnuftet?
Det vanligaste är nog Déjà vu. Det har hänt mer än en gång att jag gått på stan och mött en människa på en viss plats och kan svära på att jag upplevt detta tidigare.

3. Anser du att parapsykologi tillhör en gren av den vetenskapliga sfären?
Nej. Lika lite som astrologi.

4. Universum - är det oändligt? Vad är din tro?
Jag tror på teorin kring Big Bang. I den teorin ingår Hubbles lag som bestämmer hur galaxerna inbördes fjärmar sig från varandra. Som det verkar nu så expanderar universum tills tidernas ände - inget jag tänkt mig få vara med och uppleva, så det upptar ingen större del av min tankeverksamhet.