onsdag, november 17, 2004

Sagan Bostream fortsätter

Idag kom så brevet jag väntat på från Bostream. De ska uppgradera min uppkoppling. Till att börja med så köptes de upp av Bredbandsbolaget (B2) och då hintades det att uppgraderingar av nätet kunde vara att vänta. Sedan släpptes nyheten att Bostreams tjänsteutbud skulle avvecklas och att den enda tjänst som skulle erbjudas var ADSL upp till 24 Mbps. Givetvis förstod man att vi gamla trogna kunder inte skulle avvecklas.

I vilket fall. Nu kom så brevet som bekräftade allt. För samma månadsavgift så ska jag nu, istället för Xstream med upp till 2.5 Mbps, få Xstream+ med upp till 5 Mbps. Kul är min första tanke. Konstigt är min andra. Varför inte uppgradera oss helt till B2:s tjänster? Enligt B2:s hemsida så kan jag få deras ADSL-tjänst med 24 Mbps, så varför inte koppla in den? Visst, jag vet att jag sitter en bit ifrån närmaste telestation och kan troligen bara får 8 Mbps som mest, men ändå...

Fasta IP:t får jag behålla i alla fall, det är ju ett plus, och hastigheten är inte så jätteviktig - det är bara konstigt nu när de gått ut och meddelat att de ska renodla produktutbudet och ändå behåller "gamla" tjänster.