tisdag, december 14, 2004

Ett plus till Telia

Det är sällan man hör någon yttra något positivt om Telia. Jag personligen har inte haft några problem med dem annat än att jag tycker det är lite förlegat att jag måste ha ett telefonabonnemang för att ha min ADSL-uppkoppling - jag använder inte min telefon så mycket annars.

Nu till min lilla guldstjärna i kanten till Telia. Jag fick igår en påminnelse att betala min mobilräkning som hade förfallodag i månadsskiftet. Hmm, tänkte jag...jag är helt hundra på att jag betalt. Jag loggade in på banken för att kolla det hela och mycket riktigt var det betalt.

Men nu till där skon klämde. Beloppet jag betalade var 83 kronor mot de 73 kronor Telia tyckte jag skulle betala. Börjar ana oråd...och mycket riktigt hade jag betalt in för mycket eftersom jag tagit en räkning från juli istället för november. Jag ringer snarast upp Telia för att förklara det hela och tjejen i luren hittar inte min betalning i systemet (hon hittar inte ens fakturanumret för den gamla räkningen) men hon lovar att ringa upp mig imorgon (läs: idag) efter att hon kontaktat ekonomiavdelningen. Mina erfarenheter av företag som lovar att ringa upp dagen efter är väl inte så goda, så jag sätter ingen större förhoppning till det. Det blir väl ett till samtal att ringa imorgon, tänker jag.

Döm till min förvåning om inte Karin från Telia alldeles nyss ringde upp mig och säger att allt är ordnat och att jag kan dra av den där extra tian från nästa räkning. Tack för de' Televerket!