fredag, december 10, 2004

Inspiration till TYSTnad

TYST

Jag hittade en intressant länk, genom en av mina absoluta favoritbloggar, till en begynnande rörelse: Shhh! - Society for HandHeld Hushing. Den grundar sig i tröttheten att folk talar både högt, livligt och ofta i sin mobiltelefon bland för dem okända människor. Dessa får givetvis stå ut med diverse ointressanta diskussioner.

Tanken är att man har med sig små lappar på stan, som vid tillfälle kan överräckas till personen i fråga som är mitt uppe i sitt telefonsamtal - man vill ju inte avbryta vederbörande.

Inspirerad av detta, slängde jag ihop en egen variant på svenska för oss att ta med på stan. Jag kallar projektet TYST - Trött på Ytliga, Störande Telefonsamtal. Ladda ner PDF:en och skriv ut. Låt oss få folk förstå att de inte är ensamma när de pratar i sin mobiltelefon och att vi andra inte är speciellt intresserade av vad de talar om i telefon.