fredag, december 03, 2004

Uppmaning till SVT: Starta en blogg

Jag slogs av tanken när jag läste Journalistens artikel om Gudmundson och hans numera frysta blogg. Särskilt slutklämmen:
– Jag skulle tro att det är fler läsare på min blogg än det finns tittare på de program jag jobbar med, säger Per Gudmundson

Eftersom Per Gudmundson har hand om programmet Korseld, där en person ställs mot två andra med diametralt skilda åsikter i ett visst ämne så kunde SVT vara i frontlinjen och starta en blogg med ett liknande koncept. Två personer med skilda åsikter bjuds in till bloggen och kommer med sina inlägg i ett visst ämne. Det blir en debatt gästbloggarna emellan samtidigt som läsarna deltar med kommentarer och trackbacks. En sorts liveblogg men där diskussionerna kan fortsätta tills antingen intresset dör ut eller en deadline satts.

Detaljerna kan givetvis diskuteras men jag tror det är ett coolt koncept.