lördag, februari 26, 2005

Lilla Aktuellt tar till sig av kritiken

Efter att Copyriot skrivit om den skeva rapporteringen i Lilla Aktuellt om den stundande uppstramningen av lagstiftningen gällande nedladdning av upphovsrättsskyddat material, så kontaktade jag redaktionen med synpunkter på deras väldigt snäva definition av filer.

Jag kan med glädje rapportera att de tog till sig av mina synpunkter (och jag antar att andra mejlat in förutom jag) och har korrigerat sin artikel och de ska enligt uppgift från webbredaktören ta upp det i nästa program där de ska förtydliga sin rapportering så att den speglar verkligheten.

Uppdatering: Efter att fått lite distans till det hela, så måste jag hålla med Henrik i en kommentar i Copyriot att artikeln ännu inte är helt korrekt nyanserad. Ingressen är lite väl generell för att vara hundra procent korrekt. Visst måste man ha förståelse för att man måste förenkla vissa begrepp och lydelser med tanke på målgruppen - men det ska inte innebära att man vinklar sanningen.