söndag, mars 20, 2005

Söndagsfemman, v11:

Veckans söndagsfemma handlar om att dekorera sina tekniska mackapärer.

1. Vilken mobilsignal har du just nu?
En egenkomponerad melodi med temat till Midsomer Murders.

2. Vilken bakgrundsbild, alternativt logga, har du på mobilen?
Jobbets logotyp.

3. Vilken skrivbordsbild har du pa datorn?
En retuscherad (sic!) bild på en av Audis kommande bilmodeller, Q7.
audi


4. Vilken skärmslackare på datorn har du, alternativt hade du senaste, alternativt varfor har du ingen?
Ingen alls, och har aldrig haft någon. Jag har mina skärmar inställda på avstängning när jag är ifrån datorn längre perioder (som faktiskt händer ;)).

5. Hur tänkte du när du valde allt ovanstående?
Inte nåt speciellt. Gemensamt är nog lusten att leka med olika sätt att uttrycka sig och att vara unik på något sätt. Ringsignalen präntade jag ned noterna till med hjälp av piano och bilden gjordes när jag experimenterade med diverse funktioner i Photoshop.