onsdag, april 13, 2005

Mmm... Nogger Black

nogger
Jag kan inte annat än hålla med Monica att det är rejält löjligt att försöka antyda att GB Glace har vävt in ett rasistiskt budskap i sin lansering av Nogger Black. Centrum mot rasism tycker det och de måste ha ansträngt sig rejält för att hitta den kopplingen - men å andra sidan: har man en massa tid och skattepengar till sitt förfogande så måste de ju spenderas på något sätt. Gärna på ett så ineffektivt sätt som möjligt.

Fast deras utspel har ju en fördel, sån här reklam kan inte GB köpa för pengar. Någon prestigeförlust lider de inte av uppståndelsen, eftersom det är rätt uppenbart vilka som är ute och cyklar. På ett sätt är det skönt att mina skattepengar gör någon nytta i alla fall.

En sak är säker: jag hade aldrig märkt att Nogger kommit i min absoluta favoritsmak om det inte varit för Centrum mot rasism och jag kommer definitivt köpa enorma mängder av glassen i sommar och varje gång tänka på hur otroligt "rasistisk" jag är som stöder GB... :)