fredag, maj 13, 2005

Firefox och livlinor

Bengt har i två inlägg tipsat om bra sätt att prenumerera på RSS-flöden genom Thunderbird samt Firefox/Sage.

Det variant jag kör med är Firefox tillsammans med den onlinebaserade nyhetsaggregatorn Bloglines. Genom att installera en extension till Firefox vid namn Bloglines notifier så har jag enkelt koll på när jag har nya inlägg att läsa hos Bloglines. Genom att ovanpå detta installera Firefox Livelines så kan jag dessutom enkelt koppla den lilla RSS-ikonen, som poppar upp på sidor som tillhandahåller RSS/Atom-flöden, till att automatiskt skapa prenumerationer hos Bloglines.

Smaken är ju som bekant som baken, men jag tycker att den här lösningen är den absolut smidigaste jag testat hittills. Ytterligare en fördel är att jag kan nå mina prenumerationer varhelst jag kan komma åt webben.