måndag, maj 09, 2005

Wikipedia

Jag antar att de flesta av er som läser denna text någon gång har använt er av Wikipedia - antingen för att kolla upp ett ämne ni intresserat er för eller för att länka till på er egna blogg eller på ett diskussionsforum. Jag har gjort det flera gånger, gör det ofta och kommer definitivt att fortsätta med det.

Det inte många tänker på är att det faktiskt är vi besökare som formar innehållet i Wikipedias samlingar. Det är inte något jag reflekterat över förrän för bara någon vecka sedan då jag faktiskt började att tillföra Wikipedia med lite material själv. Ta chansen du också - ser du en artikel du hittat fel i eller om du kan tillföra något med din ovärderliga sakkunskap, gör det. Korrigera, lägg till, dela med dig. Alla tjänar ju på det.

Själv har jag registrerat mig både på engelska och svenska Wikipedia.